Lente in de woestijn

5 mei 2019 - Twentynine Palms, California, Verenigde Staten

De wekker stond op 7 uur en ging warempel nog op tijd af ook.

A5D0C260-ED4E-4A0F-BDAD-52F094BA51A6

Snel ontbijtje, douchen en alles op z’n plek (bij een camper ook duidelijk niet onbelangrijk) en gaan met die 10 meter. Eerst tanken en boodschappen gedaan  en dan op pad, eindelijk LA uit, tot nu toe nog niet veel moois gezien, slechte snelwegen waar veel vuilnis naast ligt en best veel armoedige wijken.

Langzamerhand begint het mooier te worden, veel cactussen, gehuchtjes met winkeltjes en aardige uitzichten. We stoppen onderweg voor koffie en een foto. En weer verder, daar zijn de eerste Yoshua trees.

Uiteindelijk bereiken wij het Yoshua tree park, daar zijn verschillende campings waarvoor je niet kunt reserveren, wie het eerst is heeft mazzel. Wij waren niet de eerste en hadden geen mazzel. Wat nu? Maar weer langs de ingang van het park, misschien weten ze daar een plek. Dat weten ze, wel buiten het park. Eerst maar naar de camping gereden, daar konden wij terecht, inmiddels was het ongeveer half 4 in de middag.

We hadden nog niet gegeten, snel een broodje en weer naar het park met de camper waar wij naar het bezoekerscentrum reden.

Daar reed met grote regelmaat een pendelbusje die gratis mensen door het park reed volgens het hop on- hop off model. Wij waren mooi op tijd en zaten als enige passagiers ain het busje. Wij kregen veel informatie van de 2 dames die het busje bestuurden en begeleiden en hadden mooie gesprekken met ze over onze culturen en manier van tegen het leven aankijken.

Wij wilden graag afgezet worden bij Hidden Vally. Een vallei die vroeger gebruikt werd door een veeboer die daar zijn vee liet grazen. Omdat de ingang te klein was heeft hij toen eerst de boel opgeblazen. In die vallei hebben wij een mooie wandeling gemaakt.

87AAAB15-62E9-4AA1-8EA1-B09D44E10368

78D4B7C3-C3B9-49D6-A366-6EA29E064E9E

02922257-BA35-4FE2-8EEC-88E6B6F4897F

31DDBED7-3C5F-44DB-B951-A0AD39A05FA1

7C59AC86-F380-4467-93F2-6E003BF52E4C

Het park is een woestijn, maar wij waren er net op het juiste moment, in deze tijd bloeien er veel planten en ook de Yoshua tree staat bijna in bloei, helaas zijn wij daarvoor net te vroeg. De Yoshua tree is eigenlijk geen boom maar familie van de lelie. Ze groeien  2.5 cm per jaar en doen het alleen op grote hoogte 4000 meter boven de zeespiegel. Er staan best grote bomen bij, die moeten daar dus al lang staan.

Er waren ook veel klimmers die de diverse rotsen beklommen, met als doel om bovenop een rots te staan als de zon ondergaat, dat moet een prachtig gezicht zijn.

Wij gingen weer mooi met het busje mee om bij de camper afgezet te worden. Daarmee reden wij naar de camping waar wij rap aan het eten begonnen, rond half 9 zaten wij te eten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ien&ton:
    5 mei 2019
    Wat leuk om allemaal te lezen en chapeau hoe je het allemaal verwoord
  2. Schuffeltje:
    5 mei 2019
    Gezellig jullie belevenissen te lezen. Van KW begrijp ik dat de Joshua tree op de voorkant staat van een lp van U2. “ the Joshua tree” . Foto gemaakt door Anton Cobijn.
  3. Mascha:
    Weer een mooi verhaal!💋 Doeiiiiiiiii
  4. Harrie Nanny:
    5 mei 2019
    Wat geweldig dat jullie veel informatie kregen van de 2 dames in het busje.
    Ik heb het park op google opgezocht(nogmaals) en wat is het toch een schitterend park.
    enjoy xxx
  5. Harrie Nanny:
    5 mei 2019
    Ik had een verhaal getypt maar is ergens blijven "hangen "denk ik. Wat een prachtige dag moet dit geweest zijn! Extra informatie van de 2 dames. Ik volg jullie trip met foto's van google. Joshua tree park, super! xxx
  6. Dorianne:
    5 mei 2019
    Heerlijk! Nu dan toch écht op weg. Rijd jij zelf ook met de camper? Hij is enorm groot zeg, maar juist super fijn als het zo lang jullie huis is. Indrukwekkend die valley👌🏼 Ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende avontuur. Liefs voor jullie beiden 😘💋
  7. Moos en Frans:
    5 mei 2019
    Erg leuk neer gepend en leuk mee te beleven :-) .
  8. Nicoline Groot:
    5 mei 2019
    Wát een verhaal weer an. Geniet maar lekker hoor. Maar wat een grote camper zeg. Dat wordt straks een makkie met die van jullie zelf.
  9. Nel:
    5 mei 2019
    Dank voor het beeldend verwoorden.
    Je hoeft alleen je ogen maar te sluiten om te denken dat je zelf rondtrekt in Californie
  10. Magda Wessels:
    5 mei 2019
    Eindelijk op route en valt het mee , besturen van zo ,n grote camper ?
    Heerlijk om te lezen An en Ruud heb het park even op gezocht , wat een aparte bomen en dat op woestijn grond .
    Geniet verder en wij wachten op je volgende reisverslag , zijn we ook een beetje op vakantie. Dikke kus liefs van ons.