Nat, natter, natst en koud!!

20 mei 2019 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Rustig aan gedaan vanmorgen, het was nog frisjes, er was regen voorspeld maar de lucht was blauw en een waterig zonnetje scheen.

Rond half 11 stonden wij bij de pendelbus te wachten, compleet met rugzak met proviand. Onderweg naar de canyon begon het te regenen en toen wij bij het eerste punt aankwamen kwam het water met bakken uit de lucht en er stond een ijzige wind.

Aangezien ik totaal geen masochistische neigingen heb, peinsde ik er niet over om naar buiten te gaan in mijn tussendoorjasje (winterjas heb ik niet mee, leek mij niet nodig) met zo’n wegwerpcondoomponcho er over. Ik stelde Ruud voor om eerst dan maar mee te rijden naar het eindpunt in de hoop dat het in die tussentijd op zou klaren. Trouwens, van de canyon was toch niets te zien, hij zag grijs van de regen. Ruud was het er volledig mee eens, dus meegereden naar het eindpunt. Daar is een winkeltje waar je ook koffie kan drinken. Het weer werd er niet beter op en wij besloten terug te gaan naar de rental. Alleen al van het wachten op de bussen raakte je half onderkoeld, en wij niet alleen, iedereen stond te klapperen en wapperen en springen om warm te blijven. Terug in het plaatsje eerst naar de winkel voor chocomel en marshmallows waarna wij steenkoud en nat in de rental arriveerden. Met een rotgang de kachel aan, droge kleren aan waarna wij de broodjes uit de rugzak hebben opgegeten.

Terwijl ik dit zit te typen sneeuwt het!

Wij eindigen de dag uiteindelijk met een dik pak ( natte) sneeuw. Zoiets bedenk je toch niet? Zo loop je te puffen in een hemdje en korte broek en nu zitten wij bij de kachel in een dikke trui.

1. Nicoline Groot:
    20 mei 2019
    Dat was even afzien hoor. Jammer van het weer. Hopelijk wordt het snel beter. Straks ik jullie eigen karretje heb je vaak geen strakke planning en bij slecht weer scheur je gewoon de andere kant op. Liefs van ons.
  2. Ria:
    20 mei 2019
    Jammer maar op het weer heb je geen invloed. In de canon heb je te maken met alle invloeden door elkaar. Maar ondanks de kou blijft de canyon een onuitwisbare herinnering geven. En een keer marshmallows met choco is ook lekker 😎😎
  3. Ellis:
    20 mei 2019
    Mijn advies is veeel huid op huid contact bij deze kou!!
  4. Schuffeltje:
    20 mei 2019
    Sneeuw! Nee dat verzin je niet. Ik krijg het al koud als ik het lees❄️🌧☃️☔️Dat wordt spelletjes doen in de camper🤪 .
  5. Harrie Nanny:
    20 mei 2019
    Wat ontzettend jammer. Dit is niet te geloven. Zoveel regen, kou en sneeuw nu!!
    Ik vind Ellis haar advies nog het beste nu.......
  6. Nel:
    20 mei 2019
    Blijft in ieder geval een vakantie waarbij het weer zich van veel kanten laat zien .
    Gelukkig kunnen jullie je warmen aan elkaar!
  7. Magda Wessels:
    20 mei 2019
    Wat een domper en vreselijk zo kou kleumen , op je vakantie.
    Maar al die adviezen die jullie krijgen , zou ik lekker doen. 💑