New Orleans

11 mei 2019 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Om 9uur waren wij weer op pad, toen wij de snelweg op reden zagen wij een “waffelhouse” staan. Mij waren ze niet eerder opgevallen, maar Ruud vertelde dat ze overal staan, overal waar al die ketens met fastfood staan en dat is op ongelooflijk veel plaatsen. Ik had acuut trek in een wafel, dus afgesproken nu niet de koffiepauze langs de weg te houden maar in een waffelhouse. Tegen 11 waren wij aan de koffie en de onszelf beloofde wael toe, en uiteraard vreettenten genoeg hier. Geparkeerd bij een waffelhouse en naar binnen. In het halletje stond een hysterisch meisje ons zwaaiend te verwelkomen in het waffelhouse, ik schrok er van.... binnen zo’n zelfde hysterische sfeer, heel veel personeel die over en weer bestellingen naar elkaar riepen, alles een beetje kledderig en kleverig. Wij bestellen allebei een wafel, met kersen was er niet, dus dan maar met een soort stroop, Ruud wilde stroop en spek. En koffie natuurlijk. De wafels waren best lekker en de koffie ook. Maar ze lijken in de verste verte niet op de wafels die je bij ons bij de Kwikkel kunt krijgen........ de koffie was goed. Toen wij het pand verlieten stond hetzelfde meisje ons hysterisch een goeie dag te wensen, al zwaaiende vort, en ons ook nog te bedanken voor ons bezoek. Ik heb vreselijk gelachen toen Ruud zei, “ hou nou maar je waffel)...........

DDC57E61-2E5C-4118-8F8E-02B084311658

Houston

Meteen maar even de boodschappen gedaan bij de wall markt en de weg weer op.

We kregen regen onderweg en het landschap zag er steeds drassiger uit. Tot het moment dat wij echt door de moerassen reden. Bizar, bomen die gewoon in het water staan, bomen die in het moeras horen en volhangen met Spanisch moss.

5F0D29E4-74FA-4F58-88FB-A4B233C6FF90

ECC1F54D-4C66-4A1B-8F75-89EE29F5584B

49FF0512-708F-4A00-BC41-C4A226F861B9

En nu zitten wij op de KOA camping van New Orleans plannen te maken voor morgen, lekker buiten gezeten aan de picnic tafel die bij ons plekje hoort.

Ik heb net een wasje gedraaid en gedroogd en we gaan maar eens aan het eten beginnen, want het is bijna 20.00 uur.

1. Kees en Nel:
    12 mei 2019
    Hallo Ruud en Anja.
    Hebben jullie geen kastjes in de camper?
    Want anders kun je toch voor een paar dagen voorraad inslaan in de supermarkt!
    We genieten van je leuke schrijfstijl.😍
  2. Harrie Nanny:
    12 mei 2019
    Geweldig Ruud, we zitten hier hardop te lachen met je " hou je waffel "
    Raar gezicht lijkt me dat de bomen in het moeras staan en dat je daar langs rijd. Hopelijk vind je het oudere New Orleans terug van voor de zware Orkaan ( er waren daar nogal wat orkanen las ik net op google) xxx
    Fijne moederdag Anja