Las Vegas

23 mei 2019 - Sunrise Manor, Nevada, Verenigde Staten

En daar staan wij dan, Ruud en Anja uit Medemblik. In hun rental bij de KOA in Las Vegas!! De tegenstelling kan niet groter zijn, wij die nog nooit een dubbeltje vergokt hebben op z’n Jan boeren fluitjes de STRIP op.

Wij begonnen deze dag heerlijk uitgeslapen aan Lake Mead. Grote regenwolken rommelden in de verte terwijl ik er nog een wasje doorheen draaide en genoot van het mooie uitzicht. Via internet verdiepten wij ons in dit stuwmeer, een plaats waar eerst de Colorado rivier gewoon haar weg vond. Bergen zijn nu eilanden geworden en het dorp moet ontzaglijk diep zijn. Ik heb een oude foto gevonden en herken een aantal eilandjes van nu als bergtoppen van vroeger.

D6B5FF36-DBDC-42EE-8095-AE6A39B1B47D

A4EBA5A1-741C-48E5-B886-0177CE803FCB

Om 12.00 uur moesten wij van de camping af zijn en op die tijd reden wij er dan ook weg.

Eerst boodschappen gedaan in Boulder City, een schijnbaar welvarend plaatsje dat ooit opgericht is door de bouwers van de Hooverdam. Er staan mooie huisjes, is veel groen en mensen stonden voortdurend in de weg omdat zij met elkaar aan het keuvelen waren, het lijkt Medemblik wel.

En weer verder, op ons doel af. Veel regen in de verte, maar wij ontspringen de bui. Het landschap blijft bijzonder.

1CEC22F0-1D62-44AC-AAB7-DA065CDF75ED

Al vroeg in de middag arriveren wij op de KOA en verdiepen ons in de plannen voor die avond.

Aan het eind van de middag namen wij de shuttlebus van het hotel en de camping (Sam’s town) en werden vlak achter De Strip gedropt.

Zodra je de strip op loopt weet je niet wat je ziet en wat je meemaakt Het is 1 grote kermis die 24/7 doorgaat. Wij liepen daar rond om even aan de sfeer te wennen en keken onze ogen uit.

Maar wij hadden nog niet gegeten en doken een Mexicaan in. Daar hebben wij met veel smaak 3 gangen weg zitten werken. Midden in die zaak stond zo’n rodeo-stier-machine, wij hebben daar met verwondering naar zitten kijken. Dames in een strakke legging met billen en benen zo ongelooflijk dik, die er na 2 bewegingen al als slappe poppen afstortten maar ook mensen die het soepel en lenig best lang vol hielden. Ruud wilde niet, ik had jullie (en mijzelf) best graag op een filmpje  getrakteerd.  Veel lampjes, geluid en ook nog eens hing de hele zaak vol met TV schermen die allemaal een andere zender  uitzenden. Tot mijn verwondering zaten mensen met kleine kinderen te eten in deze gekte, en ook nog op dit tijdstip. Dat kan echt nooit goed zijn......

B148C1EE-7C8A-4750-8E0F-F65B14B6508A

Met een buik, eigenlijk een beetje te vol, gingen wij de strip weer op en hebben eigenlijk alleen maar rond gelopen en GENOTEN van deze grote gekte/kermis.

E97474B3-E621-422A-8ED6-2CD78000BC04

2DC06F6A-6C95-4011-A692-E947B91CDF43

9BD2FE73-57F2-44CA-A21F-013447BA6AB5

A903BA2A-CFDC-44DB-8C3D-B2051365DC5F

28245A9E-9699-464B-8B2A-010587D495C2

9E2961E8-B90E-4669-961F-B21F81F5905D

Morgen weer een dag en de laatste shuttel ging om 22.30 terug. Het was mooi geweest.....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harrie Nanny:
    23 mei 2019
    Je kunt ook nog in een achtbaan boven op een gebouw waardoor het lijkt dat je er echt af gaat. Jakkie....
    Enjoy en mocht je Hans Klok zien daar ga vooral kijken
  2. Ria:
    23 mei 2019
    Sin City de naam zegt het al. Enjoy the lights and crazyness.