Ontsnappen aan de hitte

27 juni 2022 - Rivergaro, Italië

En het is nog steeds bloedheet, 35 graden is niet ons ding, ik krijg opgezwollen enkels, hartkloppingen en ben er helemaal klaar mee.

Wij besluiten zo rap mogelijk naar het noorden te gaan en pakken ons boeltje.

Rond half 11 waren wij weer onderweg, de zon schijnt volop in de kabine en de temperaturen lopen op. Wij hebben een rustige camping als doel vandaag en hopen op wat koelte en schaduw.

Inmiddels is het 36 graden en we moeten ook nog wat boodschappen hebben. Er is een groot winkelcentrum waar ik naar binnen ga en Ruud blijft bij Soestdijk voor de veiligheid. Ik stap het winkelcentrum binnen en het is er heerlijk koel. Ik wilde daar blijven! Op mijn dooie gemak struin ik door de supermarkt en scoor ook nog een extra ventilator voor in de camper. Toen ik naar de uitgang liep kwam Ruud aanlopen, ik bleef lang weg, hij hoorde een sirene en zag dat ik mijn mobiel niet meegenomen had….

De boodschappen in Soestdijk afgeleverd en weer naar het winkelcentrum waar wij op een bankje een verrukkelijke yoghurtijsje met fruit hebben weggewerkt, die koelte was heerlijk!
Rond half 4 waren wij op de camping, een mooie camping met prachtig sanitair. Maar ook daar was het bloed- en bloedheet en zou het de volgende dag 36 graden worden….

E0B7A68C-E964-401D-8D6E-3EE9FF54C633

Pas laat op de avond koelde het af en lagen wij zo ongeveer op onze klapstoelen te pitten…..

1. Harrie Nanny:
    28 juni 2022
    Ja lieverds, ik zag de oplopende temperaturen al verschijnen voor jullie Dan is de supermarkt even heerlijk om bij te komen. Ahh wat lief dat Ruud je kwam zoeken, de schat. Kus xxx
  2. Kees en Nel:
    Jammer,dat jullie zoveel hitte moeten meemaken.We zijn ook echte Noordelingen, die er toch minder goed tegen kunnen.
    Sterkte ermee en geniet van de mooie dingen,die jullie vast nog tegen komen.