Zwitserland

29 juni 2022 - Chiggiogna, Zwitserland

Wij namen afscheid van de camping met de hoop hier nog eens terug te komen, wat een mooie plek.

Eerst nog wat boodschappen gedaan en getankt waarna wij onze tocht naar het noorden voortzetten.

Het is nog steeds hartstikke warm, maar af en toe voelt de wind wat frisser aan, misschien verbeelding, maar wie weet.

Onderweg, terwijl wij gingen eten, raakten wij aan de praat met een Nederlands stel, zij zijn ook op weg naar huis en willen woensdag thuis zijn met de caravan.

Om half 3 komen wij op de beoogde camping aan…receptie is dicht en gaat pas om 6 uur open. Dan zouden wij al die uren op die schaduwloze parkeerplaats moeten wachten tot wij erin mogen, wij zoeken wel verder….

Via Google een camping gevonden, 30 km verder. Prima plekje, en de Nederlanders van onderweg staan er ook! Je kunt er wassen en wij zijn bijna door de baddoeken heen, dus ik grijp mijn kans……wat een drama. De uitleg van Mw zou inhouden dat ik na een uur voor 1.50€ een schone was heb. De werkelijkheid is anders , Ik ben 5 € en 3 uur verder voordat ik een schone was heb. Inmiddels is het te laat om buiten te drogen, 2 uur en 4 € verder heb ik eindelijk een was die weer in de kast kan….
Het is nog steeds warm, 26 graden, wij gingen wel een pizza eten, te warm om echt te gaan koken en eten.

E5AB65C5-8432-49F6-AF47-4DD432620C1D

We zitten net op het terras als wij de eerste knettert horen, donkere wolken komen op ons af..We kregen maar een paar spetters water, een mooie lichtshow en daarna een paar flinke rukwinden. We zagen mensen hard aan het werk om hun luifel heel te houden….