Naam:
Foto’s:
345
Video’s:

Over ons

Sinds 08-01-2012 zijn Ruud en ik al een stel.

Wij bleken al snel een reislustig stel te zijn, Ik bedenk meestal de reisjes en Ruud gaat onmiddellijk, en zonder tegenstribbelen mee. Ons eerste reisje was een weekje naar de Ardennen in het voorjaar van 2012. Ik was de trotse bezitter van een oude uitklapbare caravan, "de Klapkar". Die prikten wij achter de bus van Ruud en wij ondergingen onze vuurdoop. In de week voor ons vertrek had ik ergens gelezen dat je, als stel een weekje kamperen in de Ardennen overleeft, je alles overleeft. Wij overleefden de Ardennen, sterker nog, wij zijn daar na die eerste keer samen wel vaker geweest.

Na diverse omzwervingen met de Klapkar werden wij dat hele erge basic kamperen wel zat. De Kapkar is enkelwandig, dus snel condens en klammig bij kou en/of regen. Daarnaast was het uitklappen best wel een klus, het duurde al snel 1.5 uur voordat de hele handel stond. En bij een temperatuurtje van 30 graden wordt je dat al snel zat, vooral omdat wij erg van rondtrekken houden.

Onze droom was een hefdak. Een dubbelwandige oldtimer, een stuk eenvoudiger op te zetten en aanmerkelijk comfortabeler en met een behoorlijke voortent erbij. Wij noemden dit stukje vernuft Heffie.

Maar ook Heffe staat niet binnen een kwartiertje, het kost krap een uur voordat hij staat en ondanks het comfortabele bed, de koelkast, de voortent en stromend water zijn wij nu aan het sparen voor een camper.

Over onze reis

Al heel lang droom ik van een reis per camper door Amerika. Ruud is vaker in Amerika geweest en reisde toen met een gehuurde auto en een tentje door de USA. Ik had nooit durven dromen dat deze droom uit zou komen, maar inmiddels is de reis al een tijd terug geboekt en vetrekken wij op 2 mei richting USA. Wij vinden het fijn om onze reis met jullie te delen. Als je geen zin hebt om het te volgen is dat prima en wij verwachten niet perse reacties van je. Alleen als je zelf graag wilt reageren. Kortom, het moet leuk blijven!

Bezochte landen

Wij hebben 14 landen (6%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, San Marino, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.