Gallup werd het per ongeluk.

18 mei 2019 - Gallup, New Mexico, Verenigde Staten

Om 12.00 reden wij pas van de camping af, het was zonnig, niet zo warm en behoorlijk winderig.

Wij wilden “old town” nog in, daar loopt de oude route 66 doorheen.

Het parkeren was al een ervaring op zich, er stond een vierkante metalen kast met kleine vakjes daarin met kleine gleufjes. Ieder kastje heeft een nummer dat correspondeert met de parkeervakken die ook een nummer hebben. Het is de bedoeling dat je 5 dollar in zo’n gleufje  vrot en het aanduwt met een plat schijfje dat aan een kettinkje erbij hangt. Nou stonden wij met de rental dubbel geparkeerd maar wij hadden geen 2 briefjes van 5, nog wel 1 van 5 en 2 van 1. Wij vonden 7 dollar wel genoeg zo en hebben het risico maar genomen, wij hadden niet echt de indruk dat men daar heel fanatiek in was. Achteraf was er niks ad hand, geen controle gehad of gezien.

20425493-9AAB-4D6D-90C4-890A390A7231

De “parkeerautomaat”

Ook hier weer veel toeristische winkeltjes met allemaal hetzelfde spul. Spul dat ook volop in Nederland te koop is, zoals wijde soepjurken, T shirts, sieraden, mandjes, dekens, vazen en beeldjes, allemaal door Zuid Amerikaanse indianen gemaakt zoals men beweerd.

D24E9B3E-CD4D-4B3D-9CAB-FAE479C631B7

48D9BD27-4A94-4C6F-8B48-2837AF5E7CAA

EEC89AF4-6D83-41D8-9393-2D2EA9787609

F3277A8D-DE6B-423F-BE08-81FC37B1BCE5

EC2AB1D8-20A0-4A4E-B599-52FFE61BDA3C

171826FA-5618-4EE5-826F-3A0C8A9C4D74

BE242E57-E126-4863-BCE5-0DA8F63CD59F

Na een terrasje toch maar eens in de rental gestapt, de 40 alias route 66 weer op. Onderweg gestopt bij een plek waar een casino, benzinepomp, speelparadijs, een RV camping en supermarkt was om boodschappen te doen. De eigenaar van al dat spul is “dancing Eagle”, kortom, een groep Indianen heeft een manier gevonden om in hun onderhoud te voorzien via de weg, de 40 komt hun inkomstenbron aanrijden.

Weer op pad, er stond veel wind die echt niet minder werd, en zo in de open uitgestrektheid vang je behoorlijke klappen op met zo’n groot ding.

Op eeen bepaald moment werd het tijd om een broodje te eten, geen stopplaats te zien, de weg maar af en een zijweg opgezocht, de rental stond op een prachtige plek maar zo scheef als de pest. Het was net of je op het dek van een schip liep. Terwijl Ruud dan nog buiten zo’n stinkpeuk sta weg te paffen doe ik dan mooi even de afwas. Trouwens, vanmorgen heb ik tijdens het tanken ( dat echt wel even duurt voordat  er 200 liter in zit) de was even opgevouwen die ik zo uit de droger in de wasmand in een hoek heb gezet vlak voordat wij wegreden.

162687D9-8EE4-4C77-A2E2-18E37B4FB9FE

B6BC0812-CEC3-4815-82C6-A4B06DB2B896

B69E6C3C-F0AF-4BFE-8685-E1AACFB49EB4

Voordat Ruud de motor weer opstartte keek hij even hoe laat het was “is het al half 6?” Verhip, ja, het is al half 6. Nog een half uurtje doorgereden en nu staan wij op een camping in Gallup. De oude route 66 loopt voor de camping langs. De beheerder is een leuke kerel het nodige gevoel voor humor en in de ochtend krijg je gratis koffie. Toen wij vanavond nog een stukje wilden lopen hebben wij al rap rechtsomkeer gemaakt, het is hartstikke koud! Volgens Ruud een graad of 10 en die straffe wind maakt het er niet beter op. Dan is het verschil met de graad of 25 van vanmorgen wel erg groot, vooral omdat wij allebei met blote benen lopen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nel:
    18 mei 2019
    Wat een mooi plaatje van die parkeerautomaat .
    Heeft vast historische waarde
  2. Klaas:
    18 mei 2019
    Wat weer een heerlijk verhaal 😊
  3. Martin kistemaker:
    18 mei 2019
    Even van de afgelopen 3 dagen genoten, had eerder geen tijd, prachtig allemaal, net als of ik er zelf bij ben, ga zo door, gr. uit Abbekerk waar de onweers wolken zich opstapelen na een broeierige ochtend,
  4. Harrie Nanny:
    18 mei 2019
    Weer van je verhaal en foto ‘ s genoten. En ja, jullie dagen zullen voorbij vliegen ! Kus xx