Orkaan in de verte

8 mei 2019 - Fort Stockton, Texas, Verenigde Staten

Het wordt eentonig, maar de wekker ging weer om 7 uur en rond 9 verlieten wij de camping.

Eert weer tanken en verder gaan.

Wij passeren ( nog steeds in El Paso) een winkelmall en zien dat daar en wall-markt is, dat is zo’n supergrote supermarkt waar ze bijna alles verkopen. Wij drinken namelijk al die tijd al oploskoffie omdat er geen koffiepot en/ of koffiefilter in deze camper zitten en ik wordt zolangzamerhand Gallisch van die oploskoffie. Daarnaast zijn er ook geen klerenhangertjes en mijn bloedig gestreken bloesjes en jurken beginnen behoorlijk te kreuken.

Meteen lekker boodschappen ingeslagen, hangertjes maar geen koffiepot. Er was wel een koffiezetapparaatje voor 15 dollar. Zo kom je in de vreemde situatie dat er een koffiezetapparaat voor 15 dollar, en een schaaltje met groente voor 5 dollar in je kar liggen. Ik vind die verhoudingen bizar.....

Ook nog even langs de T Mobile, omdat er iets niet klopte met het toeristenabonnement dat wij gekocht hadden, wij hebben daar best lang zitten wachten en uiteindelijk gingen wij pas kwart voor 12 de weg op.

het begint saai te worden, het landschap veranderd niet echt, droog en dor en bergen zonder begroeiing op de achtergrond.

66CD5966-D4C5-4998-9C94-4E8D6F7A9CD4

Op een gegeven moment viel ons op dat er meer van die zandhozen waren dan de afgelopen dagen, de lucht werd donker en het rook naar regen, in de verte regende het ook.

het was op het eind van de middag en wij zochten een camping op. Wat een mazzel, een RV camping bovenop een heuvel.  Daar aangekomen bleek het een liefdevol onderhouden plekje te zijn met een prachtig uitzicht. De dame die ons inschreef had de tv aan staan, er was een orkaan actief in het gebied waar wij zaten! De lucht was inderdaad erg donker en wij zagen lichtflitsen in de verte.  Ruud zijn mobiel ging te keer, een orkaanwaarschuwing en wij moesten gaan schuilen 😳.

Gelukkig zag het ernaar uit dat hij onze plek voorbij was en was het een storm in een glas water.

A5B829B1-F612-4630-8BC3-5687D1DC956E

EDC97DBF-CD35-4F29-9D85-3C1BDE39E7C7

Hier was ooit een of andere trail, die worden overal aangegeven.

17D93E81-40B2-4732-B376-4F3B381CA9D3

F770C2A2-EA94-41CB-AFCA-6C67873CC2BC

God bles Amerika.

1. Schuffeltje:
    Happy ending
  2. Ien&ton:
    8 mei 2019
    Ontzettend leuk om te lezen weer. ik blijf het zeggen een gave als je zo kan schrijven
  3. Ellis:
    Spannend!!!