Pisogne

10 juni 2022 - Pisogne, Italië

Opvallend hoe stil het kan zijn op een vrij volle camping, het was werkelijk doodstil vannacht.

Ik was op 7 uur wakker, Ruud tegen 9.

De planning was om een stuk rond het meer te fietsen en boodschappen te doen. Ruud haalde de fietsen uit de garage, maar mijn voorband stond weer leeg, Dat was in Peer ook al het geval, maar na hem opgepompt te hebben heb ik er gewoon op gefietst. Ruud pompt de band weer op, we dachten een bandenplaksetje bij ons te hebben maar dat bleek niet het geval. Maar tijdens het oppompen bleek het ventiel naar de gallemiesen te zijn. Het is een vouwfiets met een kleine maat wielen, zie maar aan een binnenband te komen in Pisogne.

8CCE1201-A27B-4754-B69B-26BD8CF8ABFE

Ik had een fietsenwinkel gezien, eerst daar maar op af. Helaas, het was enkel een fietsenverhuur.

Dan eerst maar boodschappen doen, om daarna raad te vragen bij de receptie van de camping.

Wij liepen een overdekt winkelcentrum in waar een ENORME supermarkt was. In die supermarkt verkochten ze ook fietsen, en fietsbanden, zelfs bandenplaksetjes, en banden in de maat van mijn fietsie……
Eenmaal terug op de camping gooit Ruud de band er om en ik doe een handwas, het zonnetje schijnt, 25 graden en de planning om zo aan het meer te gaan zitten.

Ik voel regendruppels terwijl ik de was ophang, en ja hoor, een plens water van hier tot Sint juttemes.

BDCB9204-5626-45FF-94E9-E9D5ABF0BF97

Eerst maar een broodje gegeten, tussendoor was het even droog. Toen er ook nog onweer kwam hebben we het rekje met was in de garage gehangen en ik ben een tukkie   gaan doen, Ruud heeft zitten lezen.

Om het af te leren hebben wij nog een keertje dat leuke terrasje van gisteravond gepakt.

FEC78159-158E-4A63-87D3-86120081F32E

C4C97895-13AA-4D64-9266-CAE134DB1CA9
Na de spaghetti die avond nog een tijdje met een groepje Hollanders zitten kleppen op het terras van de camping.

Morgen weer verder!

1. Harrie Nanny:
    10 juni 2022
    Gelukkig kun je in ieder geval weer fietsen!
    Wat fijn dat je dat daar kon kopen

Hopelijk zijn de regenbuien ook maar kort voortaan.
    Gezellig zo met de mensen nog kletsen in je moeders taal
    Liefs en een fijne dag 😘
  2. José:
    10 juni 2022
    Op naar zonneschijn mogen we hopen ondertussen!