Torricella

19 juni 2022 - Magione, Italië

Het is nog steeds iedere dag bloedheet maar het begint te wennen.

In Assisi hebben wij gezien wat wij zien willen en het is een heel gedoe om vanuit Assisi met de bus Perugia te bereiken, dus wij trekken verder. Het doel is een camping aan het meer van Trasimeno, het 4e meer van Italië wat grootte betreft en het grootste meer van Umbrië. Ook de hoofdstad van deze provincie ( Perugia) ligt er niet ver vandaan dus wij hopen dat van daaruit de stad beter te bereiken is.

Het is een korte tocht, we slaan weer in bij een supermarkt onderweg en komen rond de middag al op de beoogde camping aan. Maar zoekende naar een plek komen wij erachter dat de camping niet aan het meer ligt maar een paar meter er boven. Wij gaan bij de receptie vertellen dat wij toch verder kijken en zoeken de camping op die wij al eerder passeerden.

5D322DB5-D95B-4B52-A7ED-85325BF33C1B1C961D5E-C6A7-44EE-B2A1-9929AC88C063DDFC286F-C4EB-495A-955B-3D3A136582BD3BD9EADF-7FA2-403C-85E2-0E170E19FF82

Wel aan het meer, maar erg houtje touwtje wat ook weer veel gezelligheid brengt. Iedereen is welkom, met name motorrijders, en het eten is eenvoudig maar lekker.
Toen wij daar op het terras aan een cappucinootje zaten kwam er een vent naar ons toe, hij stelde zich voor, Angelo, hij vertelde dat hij schrijver/muzikant/kunstenaar was en of wij voor het festival kwamen. Een festival maakt ons blij, maar wij zagen Mojo hier nog niet op de stoep staan… Hij bleek het komend weekend een festival te hebben georganiseerd  met als thema het Trasimeno meer, hij heeft een boek en muziek geschreven over het meer en probeerde nog een boek en CD aan ons te slijten.Het festival gaat over het meer. En ja hoor, al rap kwam er een handjevol geitenwollensokken het terrein op. Allemaal moeilijk kijken en interessant doen, compleet met tamboerijn, gitaar, viool en luit 😂😂😂 helemaal ons ding. Wij bleven in de bescherming van Soestdijk en toen het even rustig was op het terras hebben wij daar een lekkere pizza gegeten waarna wij nog een stukje gelopen hebben. Tot laat op de avond was het een “ dolle” boel op het terras waar Angelo vol vuur uit zijn eigen boek declameerde voor een handjevol toehoorders…

1. Harrie Nanny:
    Cordiali saluti

Zoals iedere keer zoek ik op waar jullie zitten
    Wat een prachtig meer hebben jullie uitgekozen zeg!
    Goed dat jullie het bij een pizza hielden en dus Angelo verder lieten vertrekken, al zal hij best af en toe wat verkopen

Ga nu de video bekijken. Hier regent het

Xxx
  2. Harrie Nanny:
    19 juni 2022
    Video was nog van Las Vegas, lachen….
  3. Mascha:
    19 juni 2022
    Jullie beleven ook altijd wat!👍😘 hopelijk wordt het minder heet voor jullie! Nog veel belevenissen in jullie vakantie! Dikke 💋van mij en de groetjes van Gerard!